Sunday, November 23, 2014

Slim Tip : Keep a Motivational Money Jar

Ini adalah kisah benar.
 
Bila Ms "L" datang, saya lupa semua.
Saya lupa angan-angan saya yang entah berapa lama sudah saya target.
Saya lupa fitness goal saya.
Saya lupa diri sekejap.
Tapi, satu benda saya nda lupa...Makan. 
 
Sometimes, sangat susah untuk keep active bila kerja banyak (Alasan)
Bila stress lagi, makan adalah paling siok. Kenyang dan happy (Alasan lagi). Hahaha.
 
So, I need to do something!
I need to keep motivated. Saya perlu ingat "Why I started all those things?"
Ada satu kawan suggest, keep a motivational money jar!
Idea yang sangat bagus.
Saya sudah buat dan sudah saya beli baju dengan duit itu.
Yeah!
(Duit tu pandai kurang, kin beli pampers)
 
Caranya senang saja.
Setiap kali kita p exercise, simpan RM1 dalam jar tu. Kalau banyak duit, simpan la RM5.
Lepas beberapa minggu, kira la tu duit. Kalau cukup, boleh beli baju, running shoes, manicure ka.
 
Kalau boleh, simpan jar tu di tempat yang senang kita nampak.
Supaya kita ingat target kita.
 
Ba, kalau kawan-kawan ada tips yang best boleh komen disini.
Stay focused & motivated to reach our fitness goal!
(Opps, 1 bulan lagi sebelum penimbangan terakhir)
Go, Run!
 
 
 


No comments:

Post a Comment